Skip to main content


Fred Jüssi : „Aega ja kannatlikkust, mu armsad! Liiga sageli tuleb elus ette seda, et teeme katki midagi õrna ja kaunist – sellepärast, et ei malda kunagi ära oodata, kuidas aeg meile hoole ja armastuse varal ta saladuse ilmutaks.“ Suures vabadusetuhinas võiks neid sõnu meeles pidada küll. Ja vanarahvas on ju ka tarkusi pärandanud: kaua tehtud, kaunikene või tasa sõuad – kaugele jõuad. I

See kõlas lihtsalt nii ilusalt ja haakub hästi selle kärsituse ja ebakindlusega, millega mina rinda pistan.

Võibolla peaks oma elu enne otsuste tegemist sagedamini peatuma ja küsima:

Kas ma olen valmis?

Kas praegu on õige aeg?

Kas see samm teeb mu olemise heaks - kas tunnen end pärast siin maailmas ikka kindlalt?


(Või peaks leppima ka teiste valikute ja olukordadega, mis alati olemist kergeks ei tee, aga arengu mõttes on vaja see tee läbi käia?). Arvan, et enamasti peaks valikute tulemusel elu muutuma avaramaks ja mugavamaks.

Elu peaks olema selline, et meie otsused lubavad lootusrikkalt pea tõsta ja maikellukesi märgata-nuusutada. Kui enesetunne siiski selline ei ole ja maad ligi surub, siis tuleb lubada vastusel enda sees välja kõlada ja lubada endal seda ka kuulda - mis siis kinga pigistab, et pilku maast enam ära ei saa?

Ja kui muud moodi ei saa aru, siis tuleb vaadata neid inimesi, kes meid ümbritsevad - nemad on ikka õied, kelle üle võib tänumeelt tunda!


Comments

Popular posts from this blog

Ma mõistsin, et sõber kutsub sind kaasa sinu enda pärast. Ta ei häbene metsikut aeda, kuivkäimlat, aegunäinud tube. See on ikkagi kodu, millel on oma lood ja laulud. Koos võime me minna rändama igal pool. See on südamete otsus ja võim. Selles lihtsuses on võlu, see, et sa võtad mind vastu igal pool ja jagad minuga oma maailma nii nagu see on, mitte vaid siis, kui see vastab välistele normidele -uhke, ilus, kallis, ainulaadne...
Marie Underil oli 1917.a suvel vaja oma ellu kolme meest. Armukest, armastajat ja oma kõrvale abielumeest. Naise loomuse elav väljendus, mis reaalsuseks sageli ei saa. Õnneks :) Elu ja suhete kurbloolisus on see, et sulle pühendatud armastuskirja kulla tahaksid ise vaikse häälega hoopis kellegi teise kõrva sosistada. Ja see inimene omakorda kannab hinges elavat mälestust kellestki kolmandast. Ja see mälestus ei ole / ei olnud sellel hetkel valmis end pidurüüsse riietatanud ebamaise olendi jaoks. See võib olla isiklikult raske, kuid esteetilisest seisukohast võimas relv. Luuletused sünnivad nutmata pisaratest ja sõnadeks pudenemata igatsusest. Hinge arengu jaoks on see enese avamine samuti oluline. Underil oli julgust oma  tunded vastu võtta.  Oma hinge ja ihu läbiva rõõmu pani ta sõnadesse.Tema teadis seda, mida mina ei tea. Tema ei pannud endale nii rangeid piire, kuna muidu ei oleks loovus saanud lennata ja luule oleks jäänud halli kivi alla. Ekstaas Ah! Toredaim on elam

Novell. Maalt linna

Elasin toona veel Tallinnas. Siis oli üsna mõnus kõndida mööda tänavaid, peatuda rahvarohketes parkides ning bussi oodates silmitseda päikesekiirte helki mööduvatel sõidukitel. Päike iseenesest muudab kõik ilusamaks, huvitavamaks, meeliülendavamaks. Ja oli ka mai - siis on igal pool looduse pidupäev, ka linnas. Jalutasin oma toimetuste käigus Viru tänaval. Korraga kuulsin läbi automüra teretamist, veidi hiljem mõistsin, et see on tuttav hääl. Keerasin pilgu bussipeatuses ootavate inimeste suunas. Veidi ebaleva pilguga vaatasin ringi, et leida kedagi tuttavat. Nägin, üsna minu kõrval seisis Karl, tuttav ühiste sõprade kaudu. Kena, et ta mind kõnetas! Kui palju olen ma ise pilgu ära pööranud, eemale jalutanud, kui näen kedagi tuttavat, kuid ei vaevu tema tähelepanu otsima. Ma ei pea seda nii tähtsaks, et igaühega sotsialiseeruda. Ju ma siis ei ole ise nii seltskondlik. Aga mul oli hea meel, et nägin tõenäoliselt ilus välja - kandsin heledat lilledega seelikut ning valget puuvillast plu